Oj då....

...nu var det länge sen jag skrev något här! Illa!!! Det beror inte på brist på guldkorn, snarare brist på tid. Kan iallafall berätta att jag var i Halmstad på Convent i lördags. 5 träningspass stod på schemat, allt för att få inspiration inför den kommande gympaterminen. Vi började lite lugnt med ett lättgympa pass, skön början på dagen och bra med lite idéer till gubbarnas pass. Sedan fortsatte vi med det som blev dagens höjdpunkt för mig, Afro Power! Så otroligt roligt!!!! Medryckande musik och sköna rörelser. Jag hade ett stort leende på läpparna i en timmes tid! Och ler fortfarande bara jag tänker på det. Jag kommer ha med en låt med detta på personalgympan, inte med gubbarna, det vore nog lite väl mycket för dem.

Fick dessutom en idé. Att mitt pass ska vara en resa. Jag kommer alltså ta musik från olika delar av världen och sätta rörelser med inspiration från de olika länderna och musikstilarna. Känner mig nöjd med tanken och har börjat jobba på det. Hoppas det blir bra i till slut!

De övriga passen var två medelgympapass och ett styrkepass. Jag kan säga att jag sov gott den natten! Det är väldigt roligt med dessa convent, gnistan tänds på nytt och nu längtar jag tills gympaterminen sätter igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0