Vilket jobb jag har!

Jag får verkligen mycket av barnen här på jobbet. Ute på gården så kramar jag om ett barn som säger så här:
"Mmmm, goding" under tiden vi kramas. Sedan hade vi en liten diskussion om vem av oss som var en goding men vi kom fram till att vi var det båda två. :)

De äldre barnen som har börjat förskoleklass bjuder gärna på kramar när vi ses och det är så mysigt! Hoppas att de alltid fortsätter kramas!

En annan sak som är ständigt förekommande när man jobbar med barn är frågor. En del håller sig till "varför" som jag nämnt tidigare och andra frågar om allt möjligt. Just nu har vi ett barn som undrar väldigt mycket över hur saker blir till: -"Fröken, hur gör man soffor? Hur gör man potatis? Hur gör man bakterier?" Det är en ständig ström av frågor och vi svarar så gott vi kan. Ibland får vi ta Internet till hjälp och hitta svar eller bilder på saker. 
Idag kom en ny fråga: -"Vilken anka är snabbast?" Den var inte helt lätt så om någon har ett bra svar så tar vi gärna emot det. 

Barnens nyfikenhet är fantastisk! Synd att vi vuxna oftast har tappat den på vägen någonstans. Så mitt tips för dagen är att fråga mer så kanske vi kan väcka lite nyfikenhet till liv!

Kram på er! 

Kommentarer
Postat av: Jenkan

Kalle Anka såklart!

2009-09-03 @ 14:53:17
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0