Astrid Lindgrens värld

Hit har jag velat åka i flera år och nu blev det äntligen av. Mötte upp med Carina, Roger och hans familj, dvs. svepskälet för att kunna leka i form av mina 3 brorsdöttrar. Lite längre fram på dagen så kom även mamma och gjorde oss sällskap. Det finns väldigt mycket att göra och se på det här stället. Vi såg teater med Ronja, Madicken, Emil, lite av Pippi och säkert någon mer som jag inte kommer ihåg.
Emmy hade en väldigt lös tand. Den var så lös så den dinglade när hon skakade på huvudet.


Jag gillar INTE lösa tänder och den här är nog det värsta jag har sett!


Vi föreslog att Emil eller Alfred säkert kunde hjälpa henne att dra ut den men det tyckte inte Emmy var någon bra idé. Men rätt som det var så kom hon med den i handen och en tjusig glugg i munnen. Väldigt duktigt att fixa det själv, tycker jag!


En av de häftigaste sakerna på Astrid Lindgrens värld är möblerna hos Nils Karlsson-Pyssling. Tjejerna hittade en toalett där vi passade på att ta ett syskonkort:

Fasters älsklingar!

Och sen tog vi ett på den något äldre syskonskaran (fast jag ville inte sitta på toaletten så det fick bli på utemöblerna istället):


Man känner sig verkligen som en jätte!! Helskumt!

Tack, familjen, för en mycket trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du och din syster är verkligen jättelika!! :-)

2009-07-21 @ 08:12:51
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja, det går inte att förneka. Det har hänt att folk har tagit fel på oss. :)

2009-07-21 @ 17:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0