Classic Car Week...

....i  Rättvik är det som gäller denna vecka. Det är en hel vecka med veteranbilar och en massa olika aktiviteter. Vi är här för tredje året i rad och har det väldigt bra. Jag får väl erkänna att denna resa kommer både helt rätt och helt fel. Fel för att vi har massor att göra hemma men rätt för att vi kan koppla av ordentligt här uppe. Hemma är det, som sagt, en hel del som borde göras och då är det svårt att slappa utan dåligt samvete. Skönt dessutom att få en slö-vecka innan vi börjar jobba igen på måndag.

Resan upp gick bra, vi kör med 62:an och för er som inte sett den kommer det en bild här:



Den är större än en vanlig bil och jag har inte riktigt vant mig vid att köra den än. Oftast är det Mattias som kör men jag vill ju lära mig och på en så här lång resa får vi turas om. Carina ringde mig när jag körde och tyckte det var coolt. Ja, eller vettskrämt, var min kommentar. Det är ju så mycket mer än bara en bil, dels är den värd en del och dels är ju lite mer känslor involverade när det gäller dessa bilar. Mattias tog kort på mig när jag körde och det syns att jag är superkoncentrerad. Observera ratthållningen ;)



Väl uppe i Rättvik så åkte vi till stugbyn där vi bor för andra året i rad. Och det visade sig att vi fick samma stuga som förra året, det var nästan som att komma hem.  Så här ser stugan ut:



Vi bor väldigt mysigt här uppe och det gynnar ju naturligtvis möjligheten till total avkoppling.

Vi har naturligtvis passat på att geocacha här också. Vi kom till ett väldigt vackert ställe, en springkälla. Det var en man som borrade efter olja år 1869 men hittade en vattenkälla under ständigt tryck. Jag låter bilden tala för sig själv.
  

Det är det som är en av de bästa sakerna med att geocacha, vi får se platser som vi hade missat annars!

Idag har vi varit på Tomteland. Det var ett mysigt ställe. De hade en föreställning som pågick under hela dagen. (Vi var inte där så länge). Det finns tomtenissar, dvärgar, en häxa m.m. som ingick i föreställningen. Den var faktiskt ganska rolig även för oss vuxna.
  
Jag provsitter Tomtens släde.

Vi åkte till Mora efteråt och gick lite på stan. Då fick jag syn på denna skylt:

Den kommer jag åka under i mars när Kristina och jag åker tjejvasan som ett led i tjejklassikern. Bra peppning!!!

Under resten av veckan ska vi bland annat till Orsa Björnpark, gå på Drive in-bio och se på dragracing (vilket jag har upptäckt faktiskt är riktigt roligt).

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0