Cruising och mer turistande

Igår var det cruising i Rättvik. Det är det i och för sig i stort sett varje kväll men igår var det den organiserade cruisingkvällen. Redan vid lunchtid börjar folk bänka sig utmed vägarna. Det är hur mycket bilar och människor som helst. Vi körde inte men åkte naturligtvis in och tittade. Här står bilarna och väntar på att cruisingen ska starta.

Både på vägen uppe till vänster och till höger är det en lång kö med bilar som vill vara med i cruisingen.

En del lite mer udda ekipage var också med.

Detta är barnmodellen av cruising:


Det såg så härligt ut att jag var tvungen att fråga om det var ok att ta kort på tjejerna och lägga upp här. Det var inga problem bara mamman fick adressen hit. Så om ni kom ihåg adressen och hittade hit, tack för att jag fick ta bilden och välkomna till min blogg!

Som ni ser på bilderna så var även vädret på vår sida sol och blå himmel, underbart!!!

Idag har vi turistat lite mer. Det finns ett utsiktstorn, Vidablick, som vi besökte. Mattias är inte så förtjust i höjder så han stannade nere medan jag gick de 143 trappstegen upp. Tornet är bara 28 meter högt men det är 352 meter över havet så det blir ganska högt. Man ser ganska långt:


Att titta ner var ingen höjdare, den röda bilen med öppen bagagelucka är vår.

 
Nej, det är ingen tjuv som länsar bilen. Det är Mattias!

Ikväll ska vi på Drive in-bio! Det är häftigt!  Ska se om jag kan ta några bra bilder som ni får se i morgon. 
Ha det så bra! Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0