Här kommer mer...

Det var några dagar sen jag gjorde ett inlägg men det har inte funnits tid. Vi har haft fullt upp med att packa i lägenheten och fixa uppe i huset. Bänkeni vardagsrummet skulle ju bort och taket  skulle målas. När vi ändå höll på så bestämde vi oss för att måla om väggarna också. Ju mer jag tittade på tapeterna som var desto fulare blev dom. Men först lite bilder från när jag och Mattias föräldrar tog bort bänken.

   
Så här såg det ut innan vi satte igång.

  

Det var inte helt lätt att få bort cementen som låg övers, efter det var det armeringsjärn och sedan cementerade lecablock, det tog lite tid, men när vi väl fått bort den delen som var bredast så gick det lättare. Det uppdagades ett halvt hav av lecakulor, det är inte helt lätt att få upp dem från golvet ;)

 
Här ligger resterna av bänken!

Och så här blev det när vi målat taket och väggarna också:



Vi är väldigt nöjd. Neutral färg på väggarna så vi kan lite roligare färger på gardiner, kuddar m.m. Det var regn och genommulet när jag tog den här bilden därför är det ett helt annat ljus än på den första där solen sken. 

Måste ju även lägga in före- och efterbilder på sovrummet som Mattias föräldrar har tapetserat åt oss. Det är där vi har tapeten som jag har försök beskriva innan, den med guldstänk. Har kommit på att en mer korrekt beskrivning är att det är ett guldskimmer på tapeten. Men det syns inte på bilderna så ni får helt enkelt komma och hälsa på och se själva hur den ser ut.

 

Även med detta rum är vi supernöjda. Det ska bli så himla skönt att flytta in i morgon och få börja göra iordning allt.

Jag har försökt att ta bilder i gästrummet men det blev inte bra så ni får klara er utan det. Kanske försöker igen när möbler och annat är på plats. Igår tog vi upp en del saker som har stått på logen hos Mats och Birgit, köksbord och stolar, bäddsoffan, grillen och lite annat. Bordet och de flesta stolarna är ihopskruvade och på plats så nu börjar det nästan bli verklig att vi faktiskt ska bo där. Känslan att "vi har köpt ett hus" är fortfarande lite ofattbar och jag ler stort med ett pirr i magen varje gång jag tänker på det. Det är ju jättestort!!! Men, så härligt och spännande!

Nu måste jag sluta, ska packa iordning lite till och sedan åka till Halmstad över dagen. Det är den årliga återträffen för FN-soldater och jag vill inte missa den helt och hållet. Men jag kör hem i kväll och imorgon kl. 8.30 kommer lastbilen. Då är det bäst att man är pigg!!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Mycket tjusigt! Och vilket jobb!! Det ska bli så kul att se allt färdigt nästa gång jag kommer och hälsar på. Happy moving!!

2009-07-10 @ 08:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0