Lite samlat

I torsdags kom min syster på besök. Hon ska vara här några dagar och hjälpa till uppe i huset. Mattias har ju lite lägligt flytt fältet och åkt till Västerås på PowerMeet.

Jag och Carina åkte upp till huset direkt när hon kom och även Mattias föräldrar kom dit. Det är så roligt att få visa upp vårt hus. Särskilt när alla tycker det är fint :) Efter en liten rundtur och genomgång över vad det är vi ska göra så blev vi hembjudna till Jenny och Ola på mat. Det är inte så dumt att svägerskan när om det kommer fortsätta så här ;) Vi satt ute i skuggan och åt grillat, mumsigt. Tack, Jenny och Ola!!

På fredagen stod Ullared på schemat. Vi hoppas på att alla andra skulle vara på stranden och det var faktiskt inte alls farligt med folk. Hittade, som alltid, en del, inga fantastiska köp men jag var väldigt nöjd med dagen. Såg en rolig skylt på en ställning med regnrocka. Så här stod det: Regnrockar, med funktion.
Det får man ju hoppas att det finns någon funktion med rocken, annars är det ju lite meningslöst.

Sen vi började geocacha så gör vi det vart vi än kommer och det fanns en cache bakom Gekås så den fick vi ju ta innan vi åkte hem, vi tog dessutom en till på vägen vid en fin kyrka. Det är det som är så bra med att cacha, man får se platser som man aldrig hade sett annars! På vägen hem körde vi om IKEA, det blev bara lite smågrejer där också. Vi var ganska trötta i huvudet vid det här laget och glömde hela tiden bort vad det var vi skulle titta efter så det jag skulle köpt glömde jag, tror att värmen börjar ta ut sin rätt på min hjärna.

På lördagen gick vi upp tidigt och åkte upp till huset. Taket i köket ska ju vitmålas. Det var ett hästjobb!! Träbalkarna är helt obehandlade och inte släta för fem öre. Men det blev väldigt bra! Kameran har varit i Västerås med Mattias men det kommer bilder, jag lovar.

Vi kom inte från huset förrän 22.00 och då var vi rejält trötta, men väldigt nöjda med dagen. Det ska bli spännande att åka upp nu och se hur det ser ut. Vi behöver troligen bara göra en strykning till för det täckte så bra igår, skönt!

Mattias föräldrar är snälla och hjälper oss med tapetseringen så det kommer bilder på det också. Det är så himla kul att få sätta sin egen prägel på huset, att göra det till vårt. Åh, vad jag längtar tills på lördag då vi flyttar in! Jag är klar med lägenhet i stan nu!

Ha en skön dag! Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter härligt Monica! Vad glad jag är för er skull! Kram

2009-07-06 @ 08:47:45
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0