Några före- och efterbilder

Jag och min kära syster har ju hållt på i huset. Två dagar med målande av kökstaket. Det var ett tufft jobb vill jag lova, tur vi inte visste hur jobbigt det skulle bli. Taket i vårt kök var helt obehandlat lärk- och granträ. De tvärgående balkarna var väldigt "ruggiga" vilket gjorde det ännu jobbigare. Men vilket resultat! Det känns som om vi har lyft taket med en halv meter ungefär. Jag är sååååå nöjd! Kolla själva!
 Före

 Efter

Sedan har även mina kära svärföräldrar tapetserat sovrummet och gästrummet men jag glömde ta kort på det idag. Det kommer bilder jag lovar!

När vi var uppe i huset och höll på som bäst kom min pappa och Anna-Lisa på besök. Dehade varit och sprungit orientering i Norge och ville komma förbi och se huset på vägen hem. Det var så roligt att få visa upp stället för dem! 

Nu har Carina åkt hem, det har varit kul att ha henne här och jag är väldigt tacksam för hjälpen med taket! Tack Syster! 

Jag har tagit det ganska lugnt idag. Började med en shoppingtur på IKEA med Christina, Oliver och Carina (innan hon körde hem). Jag hittade lite grejer till huset, bland annat en förvaringsmöbel som vi kommer ha i badrummet, för smutstvätten, tror det kommer bli superbra! Sedan blev det en kortis i huset. Jag och Mats (svärfar) började ta bort den murade bänken bredvid öppna spisen men vi hade inte rätt verktyg. Fortsätter imorgon så det kommer bilder på det med.
Men så här såg det ut innan vi började:




Måste nog ta med öronproppar imorgon, det låter rätt mycket när man slår på marmorplattor med en hammare :)

To be continued....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande! Gud, vad fint det blev med det vitmålade taket - stor skillnad!!

2009-07-07 @ 13:59:18
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja, det gjprde mycket! Är väldigt nöjd, det var värt det hårda slitet!

2009-07-09 @ 11:45:29
Postat av: Gerda

Det blir jättefint,och jag längtar redan efter att få träffa Er och se huset.



Kram Mamma Gerda i Lödde.



Ps. Tuwa tycker att jag ska åka hem i dag

eller senast i morgon efter frukosten.Ds.

2009-07-09 @ 16:11:56
Postat av: Monica

Tack,mamma! Jag längtar också tills du kommer och hälsar på. Tuwa är ju för rolig. Man kan ju inte säga annat än att hon är ärlig iallafall ;)

2009-07-10 @ 08:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0