Vänner på besök och Fallens dagar i Trollhättan

Igår kom Christina, Erik och Oliver och hälsade på, mycket trevligt!! Det blev den sedvanliga rundturen av huset och sedan fika. Jag hade bakat en chokladkaka med hallonsås och grädde till. Den var god när vi åt den med jag kan säga att den var ännu godare idag när jag åt upp resterna. Man ska ju provbaka recept innan man bjuder folk på kakan men det gjorde inte jag. Fast nu vet jag hur jag ska göra nästa gång, man lär så länge man lever!


Den här bilden på Christina och Oliver är från midsommar men den är så himla fin så den får vara med idag istället!

När familjen Johansson/Axelsson hade åkt hem så gav vi oss av till Trollhättan. Det var Fallens dagar och jag har velat se vattenpåsläppet i flera år.

    

Först är flodfåran i stort sett torr, sedan släpper dom på från två olika håll, vattnet möts och efter bara någon minut så är fåran fylld med vatten. 300 000 l vatten/sekund släpps på. Det är mycket vatten det! Mäktigt att se och höra när det kommer forsande.

När jag tittade ner i den fyllda flodfåran kändes det nästan som om jag skulle bli blöt om fötterna trots att vattnet var ett flertal meter ner:


Helt klart värt ett besök om man inte har varit där innan!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, vad fint allt ser ut! Är så glad för er skull att ni hittat ert bo :-). Massor av kramar från gammel-kollegan i Åsa.

2009-07-20 @ 21:41:29
URL: http://.skalfranensamheten.blogspot.com
Postat av: Jessica

Glömde att fråga om du jobbar kvar på Ånässkolan?

2009-07-20 @ 21:42:56
URL: http://skalfranensamheten.blogspot.com
Postat av: Monica

Tack så mycket! Vi trivs väldigt bra! Ja, jag är kvar på Ånäs och har inga planer på att byta jobb. Kram

2009-07-20 @ 21:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0