Cruising i Trollhättan

Vi har ju två gamla amerikanska bilar, närmare bestämt Cadillac -62 och -68. Detta intresse leder till att vi åker på cruising lite då och då. Trollhättan är en av vårens första turer och i stort sett den enda jag åker med på, resten får grabbarna klara av själva. Oftast är jag enda tjej som är med men det gör inget, jag har kul ändå.

Här gör vi oss klara för att åka från Jonas och Linda där Louise hade sett till att vi fick lite mat i magen. Tack Louise, det var smaskens!



En cruising, för er som inte vet vad det innebär, är en organiserad raggarrunda i en stad där en massa bilar kör runt under kvällen. Det är väldigt mycket folk som sitter längs med vägen och tittar. Jag tycker det är roligast när det är gamla bilar som cruisar och inte en massa Volvo 740 och annat som man ändå ser på vägarna varje dag. Fast den här gången var vi glada att dessa var med eftersom vår bil inte ville starta efter en paus och vi behövde lite hjälp och naturligtvis var det en gäng unga killar i just Volvo 740 som hjälpte oss. Där fick vi så vi teg!
Jag var tvungen att gå därifrån för dom hade så otroligt roliga dialekter. Det är fantastiskt hur mycket språket skiljer sig runt om i landet. Till slut så gick iallafall bilen som den skulle och vi kunde fortsätta kvällen.

Inte nog med att vi såg en massa fina bilar och hade väldigt kul, vi hann även med att ta 6 cachar. Det var Matz och jag som hade bestämt oss för att försöka hinna med iallafall någon under kvällen. Gissa om vi var nöjda när det blev hela 6 stycken! Matz har hållt på med geocaching mycket längre än oss (det var han som fick oss att börja) så det var kul att få följa med ett proffs!


 

Mattias är glad över att Cadillacsäsongen är igång! Visst är bilen fin!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0