De riktigt små guldkornen

Ibland är guldkornen stora som stenbumlingar och helt uppenbara, men ibland är det riktigt små saker som förgyller vardagen. Det kan vara väldigt enkla saker, som om man tillåter det, bara sker utan att man tänker på det. Därför försöker jag att hitta guldkorn varje dag och detta leder till att jag fokuserar mer på att se det positiva i vardagen. Som igår morse, jag kommer ut i köket med världens leende och Mattias undrar naturligtvis varför jag ser så glad ut.
Mitt svar? Jag har roliga strumpor på mig!

Kan man bli annat än glad när man tittar ner och se detta:



Jag känner mig som ett litet barn, men åh, vad jag njuter över min "barnsliga glädje", den vill jag alltid ha kvar.

Så glöm inte bort att reflektera över de där små sakerna, ett leende från någon, doften av rosor, en bra låt på radion eller vad det nu kan vara. Låt guldkornen ta över allt det trista och tråkiga som sker.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hihi :)

2009-06-24 @ 08:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0