Här är vårt hus!

Jag har ju lovat bilder på huset och här kommer några stycken.


Vi kommer måla om huset så småningom. Det blir förmodligen grått med blå knutar.


Taket ska vitmålas. Jag gillar inte trätak! Men jag är väldigt förtjust i den gamla vedspisen.
Perfekt om strömmen skulle gå.

 
OCh vardagsrummet ur två vinklar. Den murade bänken till vänster om spisen ska bort. Ytterligare ett jobb för mig och syrran :) Vi kommer att ha mycket att stå i. Tur vi får ladda upp med en tur till Ullared först!


Detta är utsikten från verandan. Inte illa!

Åh, vad jag längtar tills vi får huset och kan sätta igång! Vi har börjat packa
men har snart inte plats för fler lådor och väskor. Vi behöver huset!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad härligt det ser ut! Lite gammaldags stil, helt i min smak. Håller med om att vedspisen är urläcker! Mys!

2009-06-12 @ 08:43:50
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Kusin Vitamin

Hmmm, komma dragandes med en liten batteriklippare förslår inte långt här... Jag har stor förståelse för det där med åkgräsklipparen tidigare omnämnd.

Detta ställe hade passat även mig som handen i handsken (men det blir ju lite långt till jobbet då förstås :) )

Detta är inte något litet guldkorn det!

2009-06-16 @ 11:28:21
Postat av: Kerstin

Grattis till nya huset! Jag förstår om ni är lyckliga. Du får ge adressen så småningom. Vill Du veta vårt senaste guldkorn? Jo, Raimo kom ut till Udden på en snabbvisit i går. Riktigt roligt. Och så blir det ju fest i Rättelöv till helgen. Synd att vi inte ses då.

Hälsningar från Tassemarken.

2009-06-16 @ 14:02:47
Postat av: Monica

Hej Kerstin! Vad roligt att få inlägg från både dig och din son! Adressen kommer när det är säkert vad den blir, tomten har styckats av och allt är inte klart än! Ja, pappa berättade att han varit hos er, trevligt! Förhoppningsvis kommer han och A-L förbi här snart.

Ha det så roligt i Rättelöv, känns lite tråkigt att missa det, men det går ju inte att vara överallt.Om pappa glömmer det så får du hälsa till alla från oss.

2009-06-17 @ 20:04:06
URL: http://guldkornivardagen.blogg
Postat av: Magnus Fredriksson

Tycker nog ni ska måla huset blått och vitt. Det kommer garanterat bli snyggt!

2009-06-17 @ 23:53:35
Postat av: Monica

Nej du, Magnus, det blir ingenting med det!!! Blev lite förvånad över att ni hade GAIS-gröna handdukar i badrummet. Det skulle aldrig ske här :)

2009-06-18 @ 09:14:39
URL: http://guldkornivardagen.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0