Effektiva med nya gps:en

Vi håller på med geocaching. Det är gps-orientering och lite enkelt förklarat så handlar det om att ,med hjälp av koordinater och ledtrådar, hitta små "skattgömmor" som andra cachare har placerat ut. (www.geocaching.com) Det är väldigt roligt och gör att man ser platser som man kanske inte hade besökt annars. Vi har nyligen skaffat en handgps med friluftskarta för att göra det lite lättare och därmed roligare. Tack för handhavandehjälpen, Matz! 

I gårkväll bestämde vi oss för att ta en promenad och cacha lite under tiden. Det blev 6 st på 1½ timme och dessutom en skön promenad.



Här loggar jag en cache ute vid havet som vi tog tidigt i våras.

Kommentarer
Postat av: Adam

Halloj!



Tänk vad man kan få reda på via Facebook: Först att du har en blogg och när jag kollar in den så upptäcker jag att ni håller på med Geocaching. Kul, jag har också börjat och det är ju helskoj. Har inte köpt till någon karta ännu, det går ju ändå, men jag funderar på att göra det för att underlätta lite. Kommer ni till Rättvik i sommar så kanske vi kan gå på skattjakt tillsammans. Hälsa M!

2009-05-21 @ 21:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0