Middag med Lingtjejerna

Igår var jag och åt middag med uppvärmingsgruppen från Lingförbundet. Vi brukar gå ut och äta varje vår och det är alltid lika trevligt, vi har ju så otroligt roligt tillsammans! Maten var supergod och jag kan varmt rekommendera Restaurang Toscana.

Här sitter vi och väntar på att alla ska få sin dessert! Chokladmoussen var mycket god!


Det hände lite andra småsaker som gav oss en hel del goa skratt. Som när vi fick in dessertmenyn och Jessica och jag öppnar vår så är detta vad som fanns inuti...Snopet!

Vi talade om för servitören att vi saknade en tårta att sätta ljuset i. Han bad, skrattande, om ursäkt och kom genast med en ny. Då uppenbarar sig nästa grej, särskrivningar!!!! Jag blir tokig på all dessa särskrivningar men får ju erkänna att en del leder till många skratt, som den här:


När jag läste om Semifredo så tänkte jag: en glass som liknar en italiensk efterrätt, det måste vara någonting liknande en Tiramisu och det tycker jag inte om så då tar jag inte det. När jag sedan läst ett par gånger till så insåg jag att det skulle ju stå en glassliknande italiensk efterrätt. Då blev det något helt annat! Vi hade väldigt roligt åt det! 
Nu tog jag inte den ändå utan det blev, som nämnt innan, chokladmousse eftersom pannacottan var slut :(
Men Lena och Jessica tog den och eftersom allt försvann från deras tallrikar så antar jag att den också var god.

Tack, tjejer, för en trevlig kväll och tack, Lena, för maten! Ser fram mot en spännande höst med GymMix och allt, men först ska vi njuta av sommaren och ladda batterierna.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lina

nämen så fina vi blev!!! vilka pinglor! Det var verkligen jättetrevligt och maten var fantastiskt god!!

2009-05-29 @ 17:06:32
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0