Vilka funderingar!

På mitt jobb får jag hör de mest märkliga funderingar av barnen. Idag sitter en av tjejerna (6 år) och pysslar. Hon limmar pappersblommor på ett papper. Helt plötsligt så frågar hon mig och min kollega: -Hur känns det att vara ett limstift?

Va, vad svarar man på det? Jag sa att ingen av oss visste det eftersom vi aldrig varit limstift. Hon kom sedan själv fram till att det nog är kladdigt och läbbigt. Ibland undrar jag var dom får allt ifrån samtidigt som jag avundas deras fritänkande. Vi vuxna är ofta så låsta i hur saker och ting är och vet ju att vissa saker är helt omöjliga och det begränsar vår fantasi. Barnen tänker på ett helt eget sätt och nästan allt kan hända i deras värld!

Jag tror även att limstiftet kan dyka upp igen, jag föreslog nämligen att vi kan skriva en saga om "honom". Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vilken bra bloggidé som föddes i mitt badrum!! Det är så kul att upptäcka alla de små guldkornen vi har i vardagen.

2009-05-15 @ 08:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0