Nej, nu är det på tiden...

... att jag skriver något här igen. Det har hänt en massa roliga saker som jag kan berätta om.
Börjar med planeringen inför Tjejvasan som går framåt. Kristina och jag satt en dag och tittade på resa och boende. Kände mig lite nervös för att det skulle bli väldigt dyrt men det löste sig såå himla bra. Vi bokade allt i ett. SJ kör ett eventtåg enbart för Tjejvasan och det bokade vi in oss på. Hur smidigt som helst, vi åker från Göteborg på fredagkväll kommer till Mora lördagmorgon, kör loppet och tar tåget hem igen under natten till söndag. På så vis behöver vi ju inte ha något boende i Mora. Känns verkligen toppen! Skulle tro att det blir en väldigt kul resa med alla som ska iväg på samma sak. Bestämde att vi ska ha med oss en flaska vin att dela på när vi ska hem, det kommer vi vara väl förtjänta av!
Vi har även varit på två Vasaloppskvällar där det säljs kläder, skidor och annat som kan vara bra att ha. Jag har handlat på mig en del utrustning men det viktigaste saknas fortfarande, nämligen skidor!! Fast det är klart, det finns än så länge inga spår att åka på så det kan vänta lite.

Jag har även varit en helg nere i Skåne och hälsat på mina små änglar. Jag och Emmy var på bio alldeles själva och det var jättemysigt! Även den lilla skruttan har blivit så himla mysig och ville gärna gosa och busa med mig. Härligt eftersom hon innan har varit lite reserverad. Fast det är klart,hon inser väl att faster är bäst även hon ;)

Förra veckan var jag på sista träffen på min distanskurs. Det är kul att ses och kunna utbyta lite erfarenheter. Jag fick en hel del bra tips som jag tar med mig hem.
Jag passade även på att träffa min Lotta när jag var hemma. Först var jag hemma hos henne och hennes familj på middag, det var himla mysigt att var där. Sedan åkte Lotta och jag ner på stan en sväng och fick lite tid för oss själva. Sååå kul! Jag är väldigt glad att vi har återupptagit kontakten!

På lördagen var jag hos mamma och hjälpte henne fixa iordning i lägenheten. Hon har köpt nytt köksbord, ny soffa och ny fåtölj. Det blev väldigt bra och mamma var så nöjd. Vi avslutade kvällen med en god middag inne i stan.

Det är roligt att vara iväg men det var väldigt skönt att komma hem till Mattias och huset igår. Nu har vi lite lugnare helger framför oss och det ska bli skönt att hinna fixa med allt som behöver göras hemma.

Har ju utlovat bilder på trappen och köket. Det kommer, jag lovar. Problemet är att jag inte är hemma i dagsljus särskilt ofta och då är det svårt att ta bra bilder.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0