Ooops!

Det blev inga bilder tagna. Det har heller inte blivit något inlägg på länge men nu kommer ett.

Vi börjar med garaget. Hålet blev klart och monteringen påbörjades men då visade det sig att det saknades en del så vi fick ha ett hål i väggen i ytterligare en vecka. Men det blev gjutet två snygga infartsramper och jag planterade 140 läkar i häcken. Skulle satt dem i slänten men det är ju bara lera där och jag orkade faktiskt inte hålla på och slita hårt för något som grannarna hade sett men inte vi. Därför satte jag dem i den nyplanterade häcken istället, kommer bli fint till våren!

Jag har även köpt tyg, sytt gardiner till köket, både vardags och jul gardiner! Det blev väldigt fint men det är lite stökigt nu så jag kan inte ta något kort. Jag hittade även ett tyg till mina två fåtöljer som ska stå i läshörnan i vardagsrummet. Det tyget lämnade jag med varm hand till min svärmor som är kanonduktig på att klä om möbler. Blev dock lite orolig när svärfar kom hit i helgen och sa att hon var i full fart med att sy gardiner åt oss. Men så var det inte, hon sydde dynor till fåtöljerna! Så nu blir det snart ordning där också.

Men garaget då, jo, i helgen blev porten färdigmonterad och då visade det sig att hålet var för stort!!! Varför kan inte saker gå enkelt? Men vi ska fixa till det också.
Vi köpte iallafall hyllor igår så nu kan vi börja och få ordning där ute, jippi!!

Lite socialt umgänge har jag också hunnit med. I fredags var vi hemma hos Christina, Erik och Oliver på lite fredagsmys. Roger och Elin var också där och vi hade mycket trevligt. Det var länge sen jag skrattade så!! Tack för en underbar kväll!

Och i lördags var jag hemma hos Jenny, Magnus, Pontus och Rasmus. Jenny och jag har inte setts på länge och jag har verkligen saknat henne. Magnus åkte och tränade och pojkarna sov så vi hann prata av oss ordentligt. Mysigt! Och myset fortsatte när killarna vaknade och jag hann busa lite med Pontus. Han är så himla go! Tack, Jenny, för en trevlig stund! Ser fram mot nästa gång! Rasmus fick en ÖIS-hakklapp av oss. Lite roligt eftersom Magnus håller på ett annat Göteborgslag. Här är en länk till Jennys blogg där det finns bilder på sötnosen. 

Vi fortsatte vara sociala i söndags då vi var på dop. Det var Jansson och Karin som döpte sin Molly! Tyvärr kunde vi inte stanna så länge på festen efteråt för jag hade feber. Ska väl inte skriva om sånt här men det var en bieffekt av vaccineringen och det känns positivt att jag har fått sprutan så jag slipper fundera på det mer.

Måste bara avsluta med en så himla söt grej jag hörde när jag väntade på bussen idag. Det kom en tonårskille med en bukett rosor. (Bara det var ju gulligt, tyckte jag.) Hans polare frågade vem blommorna var till. Min mormor svarar grabben då. Jaha, fyller hon år? Nä, hon är bara bäst, blir svaret!
Visst är det underbart! Skönt att höra sånt från en tonåring!

Sköt om er! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0