Finns en hel del att berätta...

... som vanligt!

Jag ger upp mina försök att skriva ofta, det fungerar helt enkelt inte just nu. Har för mycket att göra med jobb, skola och huset. Och guldkorn ska ju inte vara stressande, eller hur.

Men lite smått och gott ska jag ändå berätta om idag. Börjar med förra helgen, när jag fyllde år. Vilken bra helg det blev! Började med klädbytardag. Tack, Charlotte, för denna kanonidé. Och även om vi inte var så många så tror jag att alla var nöjda efteråt. Jag var det iallafall. Bytte till mig ett par fodrade gummistövlar som jag ska ha när jag skottar snö i vinter, en stickad sjal (som jag redan har använt) och ett par jeans. Det var nog något mer men det kommer jag inte ihåg just nu. En väldigt bra sak var att det vi inte bytte bort gav Charlotte till välgörenhet, mycket bra! 

Ett extra plus var att Ingrid var med så vi hann prata litegrann. Tack för armbandet och hjälpen med väskan!

Sen var det ju dags för fotboll. Jag har alltid tyckt att fotboll är tråkigt! Det händer ingenting! Men att sitta där på läktaren var en helt annan sak. När sedan ÖIS dessutom vinner så blev det ju ännu roligare. Som jag skrev till pappa efter matchen: Man kan bli Öisare för mindre :)  Det var första men inte sista gången jag gick på match.

Kvällen fortsatte med middag på Restaurang Toscana. Min syster och jag pratade vid något tillfälle om att bra service kan väga upp halvbra mat men inte tvärtom. Och det står jag fast vid. Min kyckling var inte helt genomstekt så den fick ta en extra tur till köket och min efterrätt, Pannacotta, var smaksatt med kaffe. Vilket de flesta som känner mig är något jag absolut INTE tycker om. Jag fick snabbt in en annan dessert när servitören såg att jag inte gillade kaffe. Mycket bra service!! Kände mig lite gnällig men personalen skötte sig exemplariskt. Så jag rekommenderar fortfarande denna restaurang varmt. Och jag kan säga att deras chokladmousse är suverän!

En mycket bra födelsedag med andra ord! Fick även en hel del telefonsamtal och sms under dagen, tack allihop!

Helgen som gick var vi i Oslo lördag till söndag. Sabatonkonsert var huvudanledningen och det gav oss dessutom en anledning att komma iväg lite, skönt och välbehövligt! Konserten var helt suverän. Har sett Sabaton 4 ggr på ett år men nu dröjer det nog ett tag :(. Fast av bra anledningar, killarna ska spela in en ny skiva och det ser jag fram emot.
Vi passade naturligtvis på att cacha lite också, 21 stycken tog vi. Väldigt nöjda med det resultatet. Vi har inte hunnit med så mycket cachande på sista tiden så det var kul att göra en ordentlig vända.


Det får räcka för idag. Återkommer, men jag vet inte riktigt när! Lämnar er med detta foto taget vid toaletterna på Oslo Bymuseum. Tycker den är lite roligt!
Bamsekram på er alla så länge!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Komme inte ens ihåg om jag kom ihåg att gratta dig.. Illa. va!! Om jag inte kom ihåg: Förlåt o stort grattis i efterskott! Om jag kom ihåg: Cred!

2009-10-15 @ 20:55:00
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Monica

Jodå, Jenny, du kom ihåg att gratta mig! Vi skyller glömskan på efterdyningar av graviditeten :)

Kram

2009-10-16 @ 11:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0