En toppendag igår!

Igår morse satte jag mig på tåget till Växjö. Lunch med pappa och introduktionsmöte på min distanskurs stod på schemat. Växjö välkomnade mig från sin allra bästa sida. Solen sken och det ska den visst göra hela helgen. Perfekt, eftersom syrran kommer hit och vi ska gå på stan, som förr i tiden. Det ska bli så mysigt!

Jag gick direkt upp till pappa för lunch, hade inte jättemycket tid innan skolan skulle börja. Pappa bjöd på gädda. Jag blev så glad när han frågade om jag ville ha det. Det är såååå himla gott och pappa är kanonduktig på att laga det, framför allt såsen som är till! Tack, pappa, för en smaskig lunch!

Efter lunchen skjutsade pappa mig till universitetet. Det känns lite pirrigt i magen på ett sånt där spännande sätt, ni vet.

Kursen är nätbaserad och vi träffas två dagar nu och sedan ytterligare två dagar i november. Det var meningen att tentan skulle göras på skolan 15/1 men det blev ändrat till en hemtenta som ska vara klar 14/12 istället. Alla andra blev glada för att slippa behöva åka till Växjö vid ett tredje tillfälle men jag blev faktiskt lite besviken. Det är ju inte så ofta jag åker hem längre så det behövs någon yttre anledning ibland. Men men, så är det. Får väl försöka bättra mig på egen hand!

Läraren verkar jättebra och de flesta i klassen har stor erfarenhet av att arbeta med barn (detta är ingen krav för att gå kursen) vilket jag tror kommer underlätta i gruppdiskutionerna. Vi har en del litteratur att läsa men alla böcker verkar intressanta och jag kommer försöka läsa på bussen till och från jobbet, så det ska nog gå bra. Är så laddad på att sätta igång. Lite frustrerande att jag inte har det böcker vi ska starta med, men det löser sig.

Efter skolan gick jag ner till stan i det fina vädret! En del av vägen gick jag längsmed Växjösjön och det är så fint där, grönt och lummigt! Härligt!!!

Jag tog en sväng i stan innan jag gick hem till pappa (han är förövrigt bortrest så jag hade lägenheten för mig själv). Det har blivit så himla fint i Växjö! Många hus som har renoverats och det är verkligen kanonfint! Jag tror nog att jag hade ett stort leende på läpparna hela tiden för jag mådde så himla bra! Har innan tänkt att den här helgen blir lite avkoppling och det började verkligen bra. Kvällen fortsatte sen i ett väldigt lugnt tempo, slöade framför TVn och datorn och gjorde inget vettigt alls, skönt!

Idag är en ny dag på skolan. Vi ska delas in i de grupper som vi kommer jobba i under kursen och sedan kommer vår lärare föreläsa om några av böckerna. På lunchen ska jag träffa Calle, en av killarna som jag umgås mycket med på FN-träffen i Halmstad. Ska bli roligt att ses.

Och efter skolan ska jag träffa Lotta! Vi har inte setts på 11 år men förr i tiden (när jag bodde i Växjö) så umgicks vi jämt. Sedan gled vi infrån varandra, vet inte riktigt vad som hände, men nu har vi fått kontakt igen (Älskar Facebook!!!) och ska träffas idag. Det ska bli väldigt kul!!

Och dessutom kommer Carina hit idag. Det blir eventuellt bio ikväll och då följer mamma med och imorgon ska vi gå på stan innan vi åker ut till Viktoria och hälsar på hos henne. Därefter blir det Rottne resten av helgen. Kan låta som ett späckat schema men så känner inte jag det. Det är ju fyllt med roligheter!!

Dags att ta skolväskan och bege mig!

Hoppas ni alla har en lika skön helg framför er som jag har! Kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0