Riktigt illa....

... är det att jag inte skrivit på över en vecka. Men det blir ett långt inlägg den här gången istället.
I förra inlägget skrev jag ju en del om min helg i Växjö, att den hade börjat väldigt bra. Och det fortsatte på samma sätt. Jag hade en trevlig "lunchdate" med Calle, skolan var bra och så höjdpunkten för dagen: att träffa Lotta igen, efter 11 år! Det kändes lite nervöst men när jag pratade med Lotta vid luchtid så försvann nervositeten.

Jag åkte hem till Lotta och hennes familj vid 5-tiden och sedan pratade vi konstant i 4 timmar. Ibland kan det ju vara så att man bara har det gamla gemensamt och utöver det så finns det inte så mycket att prata om, men så var det inte! Det blev en salig blandning av gammalt och nytt. Jag är sååå glad att vi "funnit varandra" igen. Jag har saknat vår vänskap. Vi bestämde att vi ska ses när jag ska hem igen i november och då blir det nog över en öl. Tusen tack, Lotta, för en mysig kväll!

En annan höjdpunkt var att syrran också var hemma. Vi gick på stan på lördagen och shoppade en del. Det blev även en obligatorisk fika, precis som förr i tiden. Det cafét vi brukade gå till finns inte kvar längre, inte så konstigt med tanke på den dåliga servicen. En gång var vi där, alla hade beställt varm mat, och när jag ca 10 min. efter att de andra fått sin mat fortfarande väntade på min varma smörgås med ost, skinka och ananas frågade servitrisen så fick jag svaret: -Det tar ju lite längre tid med ananasen! Så, tänk på det om ni ska laga mat med ananas! ;)

Efter shoppingturen hann vi knappt hem och lämna kassarna innan vi skulle möta upp med mamma för att äta en bit mat och gå på bio. Det är sällan vi ses, bara vi tre, och det var mysigt. God mat och en väldigt rolig film: The ugly truth. Den kan jag varmt rekommendera!! Den är väldigt roligt! Tack, Mamma och Carina, för en trevlig kväll.

Carina och jag sov i stan och på söndagförmiddagen tog jag en sväng till Viktoria. Hennes yngsta, Alma, är visst lite kräsen med vem som får hålla henne men mig accepterade hon. Lite stolt blev jag allt! Hon är så rolig, när storasyster, Ida, skriker av någon anledning så kommer underläppen ut på Alma och så sätter hon också igång. Det ser väldigt roligt ut.

Jag är väldigt nöjd med helgen, kopplade av och laddade batterierna, träffade både familj och vänner och kom igång med skolan. Inte illa!!

Ytterligare en vecka har gått och det har hänt trevliga saker: jag har kommit igång ordentligt med båda mina gympapass (lite fler deltagare på personalgympan denna vecka), vi har haft afterwork med jobbet, (mycket trevligt!), Mattias har (med hjälp av sin pappa och svåger) byggt en trappa i slänten så jag slipper halka omkring i leran på väg till bussen (Tack, Mats och Ola!).

Som jag skrivit tidigare så har vi ju påbörjat en uppsnyggning av väggarna. Det gick sådär med silverlasyren. Det blev inte alls som vi hade tänkt oss så idag har vi varit och handlat tapeter som mina svärföräldrar ska sätta upp i veckan. Sen ligger vi nog lågt med renovering ett tag. Måste ju hinna med skolan också.

När vi var inne i stan och handlade så passade vi även på att köpa lite lökar som ska planteras i slänten, närmare bestämt 140 st! Det kommer bli blommor överallt i vår :)  Hade en tankte på att köpa röda och blå tulpanlökar och skriva ÖIS men vi skippade det. Fast lite roligt hade det varit.

Jag har ju lovat bilder från kräftskivan med grannarna. Först lite bakgrundsinfo: Flera av grannarna har som en förening. De har en gemensam kanon, åker bland annat ner till Tyskland på någon stor tillställning och skjuter med kanonen. De kan även anlitas av t.ex. företag som vill fira något med en salut.

Kanonen hade plockats fram inför kräftskivan och när jag står och pratar med lite folk kommer Lars (en av grannarna) med en tändsticksask och säger till mig att följa med. Jag fattade ganska snabbt vad som var på G och sa till Mattias att ta med kameran. För er som inte känt mig så länge så kan jag berätta att jag har ett förflutet i Lottakåren och gillade skjutningarna väldigt mycket. Har vid ett tillfälle, då jag sköt med en revolver, som var väldigt häftig att skjuta med, sagt så här: Hade jag varit kille så hade jag fått stånd nu! Tycker helt enkelt det är kul när det smäller! Så man kan minst sagt säga att jag var exalterad över att få skjuta denna fina kanon.

Lite nervöst var det!




Tänt var det här!


Bilden säger allt!

Det var en rolig kväll och vissa av grannarna höll på till halv 5, så länge orkade inte vi hänga med. Men kul var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0